понедельник, 6 марта 2023 г.
Моторний розвиток дитини, безперечно, дуже хвилює батьків, особливо, якщо в дитини є затримка в засвоєнні рухових навичок, чи встановлений діагноз, який передбачає порушення в моторній сфері.
⚠️Робота з моторикою дитини стає на перший план і часто займає увесь час та віднімає всю енергію.
💡Та давайте трохи змінимо кут зору: подивимось не на сфери розвитку дитини, а на ДИТИНУ.
☝Якщо взяти паузу і просто подивитись, то ми побачимо, що будь-яка дитина паралельно робить багато речей: утримує положення, спілкується, грається, досліджує, рухається, аналізує, вирішує. 🔹Вона робить це під час їжі, гри, купання, пргулянки тощо.
❗️Впродовж дня не буває моментів, коли дитина використовує лише одну сферу розвитку в своїй діяльності. Навіть якщо ми бачимо малюка який підряд багато разів піднімається рачки, можна помітити, що є моменти, коли він посміхається дорослому, видає якісь звуки, дивиться на своє тіло, досліджує це положення, дивиться навкруги, стучить по поверхні, торкається поверхні. тобто одразу задіяно багато сфер розвитку! І неможна відокремлювати їх одну від одної, адже це дуже штучна, неприродна ситуація для дитини.
✅Розвиток моторних навичок в контексті ситуації допомагає залучити всі сфери розвитку, задіяти сильні сторони малечі, допомогти дитині зрозуміти, навіщо йому необхідно це робити.
❗️Наприклад, розвиток в рутинах допомагає в природній спосіб навчати дитину використовувати свої моторні навички в звичних ситуаціях, зрозумілих та комфортних для родини.
☝️Це надважливо, адже розвиваючи не окремі навички, а використання їх в конкретній ситуації, ми даємо шанс дитині навчитися в реальному житті успішно справлятися із завданнями, використовуючи весь арсенал вмінь, які вона має.
⚠Навчатись ходьбі можна в ситуації, коли дитині буде зрозуміло, навіщо це потрібно. Наприклад дійти в кухню для прийому їжі. Підбір способу пересування, технік та прийомів навчання і допомоги може здійснювати фізичний терапевт, який проуює ранньому втручанні. Вибір повсякденних ситуацій, надання знань щодо мотивації та уподобань дитини, використання всього у повсякденному житті здійснюють батьки та родичі малюка, або спеціаліст та сім'я разом спостерігають і знаходять, що важливо для дитини.
Тільки уявіть, як би ви півроку навчались робити оті п'ять кроків, як би це допомогло вам у повсякденному житті??
🙂А тепер уявіть, якою дорослою і вправною може почувати себе дитина, коли вона сама потрапила до кухні та всілась за стіл. І як це може мотивувати її практикуватись ще більше.
📝Встановлено, що маленькі діти вчаться краще, коли вони можуть практикувати нові навички в тій діяльності, в якій вони будуть їх далі використовувати, а не в спеціально створених навчальних ситуаціях, які не становлять для дитини реальної життєвої проблеми
(R.A. McWilliam “Routines-Based Early Intervention: supporting young children and their families”, Brookes Publishing 2011)
Подписаться на:
Комментарии к сообщению (Atom)
Комментариев нет:
Отправить комментарий