Логопед


10 ПРОСТИХ ПОРАД ЛОГОПЕДА БАТЬКАМ

Мова дитини розвивається під впливом мови дорослих і значною мірою залежить від достатньої мовної практики, нормального соціального і мовного оточення, від виховання і навчання, які починаються з перших днів її життя.
• Розмовляйте зі своєю дитиною під час всіх видів діяльності, таких як приготування їжі, прибирання, одягання-роздягання, гра, прогулянка і т.д. Говоріть про те, що ви бачите, що робить дитина, що роблять інші люди і що бачить ваша дитина.
• Говоріть, використовуючи ПРАВИЛЬНО побудовані фрази, речення. Ваше речення повинне бути на 1-2 слова довше, ніж у дитини. Якщо ваша дитина поки що висловлюється тільки однослівними реченнями, то ваша фраза повинна складатися з 2 слів.
• Задавайте ВІДКРИТІ питання. Це стимулюватиме вашу дитину використовувати декілька слів для відповіді. Наприклад, говоріть «Що він робить?» замість «Він грає?»
• Витримуйте паузу, щоб у дитини була можливість говорити і відповідати на питання.
• Слухайте звуки і шуми. Запитайте «Що це?» Це може бути гавкіт собаки, шум вітру, мотор літака і т.д.
• Розкажіть коротку розповідь, історію. Потім допоможіть дитині розказати цю ж історію вам або кому-небудь ще.
• Якщо ваша дитина вживає всього лише декілька слів у мові, допомагайте їй збагатити свою мову новими словами. Виберіть 5-6 слів (частини тіла, іграшки, продукти) і назвіть їх дитині. Дайте їй можливість повторити ці слова. Не чекайте, що дитина вимовить їх відмінно. Надихніть дитину і продовжуйте їх заучувати. Після того, як дитина вимовила ці слова, введіть ще 5-6 нових слів. Продовжуйте додавати слова до тих пір, поки дитина не взнає більшість предметів навколишнього світу. Займайтеся щодня.
Якщо дитина називає тільки одне слово, почніть учити його коротким фразам. Використовуйте слова, які ваша дитина знає. Додайте колір, розмір, дію. Наприклад, якщо дитина говорить «м’яч», послідовно навчите її говорити «Великий м’яч», «Тетянин м’яч», «круглий м’яч» і т.д.
• Більшість занять проводьте в ігровій формі. Робота з дитиною повинна активізувати мовне наслідування, формувати елементи зв’язного мовлення, розвивати пам’ять і увагу.
• Дуже важливо вже у ранньому віці звернути увагу на мовний розвиток дитини, а не чекати, коли вона «сама заговорить».
Мова дитини розвивається під впливом мови дорослих і значною мірою залежить від достатньої мовної практики, нормального соціального і мовного оточення, від виховання і навчання, які починаються з перших днів її життя.
• Розмовляйте зі своєю дитиною під час всіх видів діяльності, таких як приготування їжі, прибирання, одягання-роздягання, гра, прогулянка і т.д. Говоріть про те, що ви бачите, що робить дитина, що роблять інші люди і що бачить ваша дитина.
• Говоріть, використовуючи ПРАВИЛЬНО побудовані фрази, речення. Ваше речення повинне бути на 1-2 слова довше, ніж у дитини. Якщо ваша дитина поки що висловлюється тільки однослівними реченнями, то ваша фраза повинна складатися з 2 слів.
• Задавайте ВІДКРИТІ питання. Це стимулюватиме вашу дитину використовувати декілька слів для відповіді. Наприклад, говоріть «Що він робить?» замість «Він грає?»
• Витримуйте паузу, щоб у дитини була можливість говорити і відповідати на питання.
• Слухайте звуки і шуми. Запитайте «Що це?» Це може бути гавкіт собаки, шум вітру, мотор літака і т.д.
• Розкажіть коротку розповідь, історію. Потім допоможіть дитині розказати цю ж історію вам або кому-небудь ще.
• Якщо ваша дитина вживає всього лише декілька слів у мові, допомагайте їй збагатити свою мову новими словами. Виберіть 5-6 слів (частини тіла, іграшки, продукти) і назвіть їх дитині. Дайте їй можливість повторити ці слова. Не чекайте, що дитина вимовить їх відмінно. Надихніть дитину і продовжуйте їх заучувати. Після того, як дитина вимовила ці слова, введіть ще 5-6 нових слів. Продовжуйте додавати слова до тих пір, поки дитина не взнає більшість предметів навколишнього світу. Займайтеся щодня.
Якщо дитина називає тільки одне слово, почніть учити його коротким фразам. Використовуйте слова, які ваша дитина знає. Додайте колір, розмір, дію. Наприклад, якщо дитина говорить «м’яч», послідовно навчите її говорити «Великий м’яч», «Тетянин м’яч», «круглий м’яч» і т.д.
• Більшість занять проводьте в ігровій формі. Робота з дитиною повинна активізувати мовне наслідування, формувати елементи зв’язного мовлення, розвивати пам’ять і увагу.
• Дуже важливо вже у ранньому віці звернути увагу на мовний розвиток дитини, а не чекати, коли вона «сама заговорить».



ЩО ТАКЕ ФОНЕМАТИЧНИЙ СЛУХ І ЯК ЙОГО РОЗВИВАТИ ВДОМА


Часто від батьків можна почути «у моєї дитини каша в роті» або «немає багатьох звуків». Причиною таких проблем у дітей часто є недостатньо розвинений фонематичний слух. Фонематичний слух – це здатність аналізувати те, що ми чуємо.
Сформовані фонематичні процеси є основою для чіткої звуковимови, правильної побудови складової структури слова, фундаментом для оволодіння граматичної сторони мовлення, успішного опанування письма і читання.
Для розвитку слухового сприймання головною умовою є розбірливе чітке мовлення дорослого, без сюсюкання та без неправильних слів якими користується дитина.
Ваше мовлення – це еталон для дитини; те, як ви розмовляєте – означає, що ви хочете щоб так говорила ваша дитина.
Фонематичний слух можна розвивати з малечку. Наспівуйте своєму дитяті колискову, адже його мозок вже у 10 місяців може проаналізувати ритм, а згодом і наспівувати мелодію за вами. Забавлянки та потішки так само розвиватимуть слух малюка. Читайте дитині казки! Ви навіть уявити не можете наскільки це впливає на фонематичний слух та розвиток мовлення загалом. Можна в грі без особливої підготовки розвивати фонематичний слух дитини.
Фонематичний слух розвивається на немовних та мовленнєвих звуках.
Підбірка ігор:
«Звукові коробочки». Разом з малюком насипте у пластикові коробочки, які ми дістаємо з Кіндер-Сюрпризу, крупу, ґудзики, скріпки, квасолю, маленькі гвинтики, половинки зубочисток…. Добре буде також роздрукувати невеликі картинки цих предметів, що всередині. Дитина по звуку повинна вгадати, що всередині і співставити з картинкою, а тоді відкрити коробочкуі перевірити себе. Можна зробити пари коробочок та шукати однаковий звук.
«Домашній оркестр». Влаштуйте музичну гру на кастрюлях, баночках, коробках, паличками по поверхні.
“Три ведмеді”. Дитина відгадує за кого з персонажів казки говорить дорослий. Більш складний варіант – дитина сама говорить за трьох ведмедів, змінюючи висоту голосу.
“Відгадай, що звучало”. Уважно послухайте з дитиною шум води, шелест газети, дзвін ложок, скрип дверей та інші побутові звуки. Запропонуйте дитині закрити очі і відгадати – що це звучало?
“Запам’ятай слова”. На столі під серветкою лежать предметні картинки або іграшки. Ви пропонуєте дитині послухати два-три слова-назви, запам’ятати їх, а потім знайти на столі відповідні картинки (іграшки).
«Слова правої і лівої ручки». Вправа зі словами-паронімами. Пароніми – це пара слів, один звук (буква) які відрізняють ці слова, наприклад, піч-ніч, вуха-муха. Для цього роздруковуємо предметні картинки. Долоні дитини повертаємо догори і кладемо одну пару картинок на них. Наприклад, на праву – картинку із зображенням суниць, а на ліву – синиць. Запитуємо де синиці. Дитина може припідняти відповідну руку вище, або сказати, що зліва.
Гра «Довгий-короткий». Готуємо набір стрічок або смужок паперу: короткі по 5-6 см та довгі – по 10-12 см. Називаємо слова (іменники), а завдання дитини визначити, яке слово за звуковим складом коротке, а яке довге. Спочатку краще брати слова, які легко відрізнити на слух,  наприклад, мак, бегемот, дуб, петрушка, ключ, горобина. Як варіант, можна взяти стрічки (смужки) різних кольорів і почувши слово, яке ви назвали, дитина показує вам стрічку, колір якої буде відповідати почутому слову (це ще і розвиток уяви). Наприклад, ромашка – біла довга стрічка, лис – коричнева коротка.


Вчимо назви пальчиків . Розвиваючі уроки для дітей https://youtu.be/oK5Bba0M0us 

Усуваємо дефекти мовлення дитини вдома. Добірка логопедичних скоромовок


Усуваємо дефекти мовлення дитини вдома. Добірка логопедичних скоромовок
Інтерактивні іграшки, ефективні навчальні методики, високотехнологічні розваги та ґаджети. Сучасний світ пропонує безліч способів та засобів для розвитку малюка. Та за статистикою кожна четверта дитина у світі страждає затримкою мовного розвитку. Звичайно, як загальний, так і мовленнєвий розвиток у всіх дітей індивідуальний. Але батькам все ж варто слідкувати за своєчасним розвитком мовлення дитини.
Є приблизні стандарти, за якими дитина повинна вимовляти звуки в конкретних вікових проміжках:
§  1-2 роки [А], [О], [Е], [П], [Б], [М];
§  2-3 роки [І], [И], [У], [Ф], [В], [Т], [Д], [Н], [К], [Г], [Х], [Й];
§  3-5 років [С], [З], [Ц], [Ш], [Ж], [Ч], [Щ];
§  5-6 років [Л], [Р].
Голосні звуки та звуки [М], [Н], [Т], [П] дитина вимовляє практично без зусиль. А найважчими у вимові для дитини є шиплячі [Ж], [Ч], [Ш], свистячі [С], [З], [Ц] і сонорні [Л], [Р].
Нормою вважається, коли дитина до трьох говорить не правильно. Але не пізніше шести років вимова звуків дитиною має бути правильною і чіткою.
Усунути мовленнєві дефекти у дитини можна з допомогою логопеда. А можна покращити дитячу вимову логопедичними скоромовками, залучаючи дитину до гри та навчання. Не зайвою буде і артикуляційна гімнастика, якій варто приділяти 5-15 хвилин щодня. Як робити такі вправи, можна знайти на YouTube, написавши в пошуку «артикуляційна гімнастика».
В логопедії існують правила роботи над скоромовками:
1.      Запропонуйте дитині подумати, про що говориться в скоромовці.
2.      Послухайте разом, які слова у скоромовці звучать однаково.
3.      Хай дитина спочатку повільно промовляє скоромовку і вивчить напам’ять.
4.      Дитина спочатку повільно, потім швидше промовляє скоромовку.
5.      Кілька разів повторює скоромовку у прискореному темпі.
6.      Влаштуйте змагання: хто швидше й чіткіше розкаже скоромовку.
І головне правило для батьків: тренуватися за допомогою скоромовок дитині має бути цікаво. Не втомлюйте і частіше хваліть малюка. Тільки в таких умовах старанність і уважність дитини забезпечить хороший результат. Хай ваше чистомовлення буде вам у радість!
Ла-ла-ла: Алла дівчинка мала.
Ли-ли-ли: В гості ми до неї йшли.
Ло-ло-ло: В Алли тісто підійшло.
Ла-ла-ла: Пирогів вона спекла.
Л’є-л’є-л’є: Чаю Аллочка нал’є.
Лі-лі-лі: Ось лимони на столі.
Лю-лю-лю: Дуже кисле не люблю.
Ло-ло-ло: Снігом землю замело.
Ля-ля-ля: Стала білою земля.
Лі-лі-лі: Ось замети чималі.
Ра-ра-ра: Дуже рада дітвора.
Ар-ар-ар: Їдемо у зоопарк.
Ро-ро-ро: Доберемось на метро.
Ру-ру-ру: В зоопарку кенгуру.
Рі-рі-рі: Що ти бачиш угорі?
Рю-рю-рю: Бачу ясную зорю.
Рі-рі-рі: Ще що бачиш угорі?
Ря-ря-ря: Небо синє, як моря.
Ічка-ічка-ічка: Ось яка глибока річка.
Ачка-ачка-ачка: І пливла по річці качка.
Єчки-єчки-єчки: Знесла качечка яєчки.
Чат-чат-чат: Навиводить каченят.
Чить-чить-чить: Плавати діток навчить.
Ічці-ічці-ічці: Попливуть разом по річці.
Чок-чок-чок: Ось червоний бурячок.
Чу-чу-чу: Я капусту посічу.
Щок-щок-щок: В чавунці зварю борщок.
Чний-чний-чний: Вийшов борщ у нас смачний.
Ди-ди-ди – йшли качата до води,
Иця-иця-иця – а назустріч їм лисиця.
Ити-ити-ити – та качат не треба вчити:
Юсь-юсь-юсь – вони з розбігу в воду – плюсь!
Ок-ок-ок – ось колючий їжачок,
Ми-ми-ми – вже готовий до зими.
Чок-чок-чок – повна хата грушечок.
Ок-ок-ок – частуватиме діток.
Із-із-із – борсучок в нору заліз.
Ди-ди-ди – наступили холоди.
Ить-ить-ить – борсучок тут смачно спить
Ни-ни-ни – аж до самої весни.
Ить-ить-ить – заєць в полі аж тремтить.
Ем-ем-ем – він сховався за кущем.
Уха-уха-уха – але довгі в нього вуха,
Їх-їх-їх – не сховати зайцю їх
Звук [б]
Бором брів бобер до брата
Борошна собі набрати,
Бо бобриха й бобренята
Будуть булі виробляти.
Біля броду бусол ходить,
Бусленя з собою водить.
Звук [в]
Віл везе важучий віз —
вовну, вату, верболіз,
вперся віл, і впало з воза
вісім в’язок верболозу.
Звук [п]
Павло полов поле,
Піймав перепілку в полі.
Перепілка — пурх з віса! —
Переполошилася…
Звук [д]
Дід Додон в дуду дудів,
Діму дід дудой задів.
Дим димить із димаря,
Вкрилась димом вся земля,
Дим-димище, не дими.
Звук [т]
Тигр промовив до тхора:
Тхоре, де тхорів нора?
Звук [c/с´]
Сом сердитий спить на сонці,
Сивий вус сховав в котомці.
Спить старий сердитий сом.
Сниться сому сьомий сон.
Сонячний зайчик спати лягає,
Скраю подушки світло дрімає.
Сам прокидається, скочить із хати
Сонечку-мамі сон розказати.
Звук [з/з´]
Зайчик зілля з’їв у Зіни,
Захотів заїсти сіном.
Зіна зойкнула у сінях:
– Де ж узяти зайцю сіна?
Звуки [с-з]
На засніженій землі
Видно зайченят сліди.
Сік із берези тік,
Стік із берези сік.
Звук [ш]
Шило шубку Шурі шило,
Шовком, шерстю шви обшило.
Вийшла шубка прехороша
Нашій Шурі на порошу.
Звуки [с-ш]
Сів шпак на шпаківню,
Заспівав шпак півню:
– Ти не вмієш так, як я,
Так, як ти, не вмію я.
Звук [ж]
Жовте жито жук жував
І з Євгеном жартував.
Жартом, жартом — і у Жені
Жвавий жук живе у жмені.
Звуки [з-ж]
Скаче, плаче жабенятко.
Змерзли в нього ноженята.
Де ж йому в ріці та знайти штанці?
Звуки [ш-ж]
Вибіг Гришка на доріжку,
На доріжці сидить кішка.
Взяв з доріжки Гришка кішку,
Хай піймає кішка мишку.
Звук [ч]
В чаплі чорні черевички,
Чапля чапа до водички.
Чубата чапля, чваньковита,
Через болото йде одна.
Чомусь з журавликом дружити
Не хоче – трішечки чудна!
Звук [ц]
Летів горобець,
Сів на хлівець,
Як вийшов стрілець,
То утік горобець.
Звуки [ц-ч]
Чапля ціпом молотила,
Воду цеберком носила,
На вечерю чай варила.
Цвірінчить горобчик,
Сів спочить на стовпчик.
Горобчик цвірінчить,
На стовпчик сів спочить.
Звук [ш:]
Я продам усі дощі,
Лопухам куплю плащі,
А навіщо їм плащі,
Коли продано дощі?
Звук [л]
Мила мишка мишку милом,
Мишка мило упустила.
Упустила мишка мило,
Мишку милом не домила.
Алла липку не вгляділа:
Липка листя загубила.
3 липки листя не опало —
Липку кізки общипали.
Звук [р]
Терпку редьку терка терла,
Терпка редька в горлі дерла.
Стерли редьку, мокрій терці
Треба висохти на жердці.
Мурлика муркоче –
Морозива хоче.
Муркоче руденький –
Замерзнеш, дурненький.



https://m.youtube.com/watch?v=Pg6yqiB2oE8#menu





 Як говорять тваринки? Пізнавальний мультик для діток.
співаємо разом https://m.youtube.com/user/SonechkoProject 

Консультація для батьків «Як організовувати логопедичні заняття вдома»
https://youtu.be/FSB7iglX9kQ Розвиваючий мультик для діток на тему :"Іграшки". Розвиток пам'яті, мовлення та мислення.

Дахальна гімнастика для розвитку мовлення.https://m.facebook.com/groups/890447864386965?view=permalink&id=2668309269934140

Динамічна артикуляційна гімнастика. Привіт, Логокіт! https://m.facebook.com/groups/890447864386965?view=permalink&id=2554572974641104

Зразки графомоторних завдань батькам, підготовка руки до письма, розвиток мислення
https://poradnuk.com/wp-content/uploads/2018/12/_risunki_po_kletochkam_v_tetradi_dlya_nachinayushhikh,_ljogkie_i_slozhnye,_dlya_detejj469.jpgx5941


1. Розвиваюча мовна гра для дітей віком 3-5 років. Авоматизація звуків Л та Р.
2.  Артикуляційні вправи « Тренуємо язичок.»
3. Вивчення приголосних букв та звуків.
4. Логопедичні казки.
5.  Логопедична гра на автоматизацію звука Р. Закріплення назв музичних інструментів.
6.  Вивчення голосних звуків.
7.  Порада – консультація для батьків. « Як навчити дитину правильно вимовляти звук Ш ?.»
8.  Мовленнєва гра для розвитку зв’язного мовлення.
9.   Мовленнєва гра для розвитку зв’язного мовлення - « Художник.».
10. Ігри для диференціації звуків р-л-ш-ж у словах.
11.  Логопедична гра «Професії»
логос  звуки р-л   https://www.youtube.com/watch?v=RJMFr7eV_Us
логос  звук  с,ш, р  https://www.youtube.com/watch?v=RJMFr7eV_Us

12Руханка-забавлянка для дітей віком 4-6 років
https://m.youtube.com/watch?v=kzjmmperSkU 
13 Логопедичні ігри та вправи для розвитку мовлення у дітей
https://rivne1.tv/news/59659-lohopedichni-ihri-ta-vpravi-dlya-rozvitku-vashoi-ditini
.
14.  https://m.youtube.com/watch?v=Pg6yqiB2oE8#menu
 Як говорять тваринки? Пізнавальний мультик для діток.

15.https://www.facebook.com/groups/1846299178812222/permalink/2771567816285349
Казка про дитячі ревнощі. 

16.Автоматизація звука "Ж". 


17 Автоматизація звука "Ш".

 Вправи для розвитку уваги та пам'яті.

19.https://www.logoclub.com.ua/slovnik/120-logopedichni-igri-ta-vpravi-dlya-zbagachennya-slovnikovogo-zapasu-ditini Логопедичні ігри та вправи для розвитку словникового запасу слів у дітей.

20 Чистомовки та скоромовки для дошкільнят. 

http://www.osvitacv.com/index.php/doshkillya/2015-04-08-12-23-32/145-2015-04-16-06-04-03/29663-2015-04-21-12-10-35

21 Назви свійських тварин. Мультик.

 22 Логопедична відео-гра "Автоматизація звука С та Ш"

23Розвиваючі ігри-вікторини для дітей 3-5 років. Дошкільні ігри.

24.Консультація для батьків - "Як розвивати мовлення дитини вдома!"

25.Дидактична гра "Склади речення"
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2264172963878341&set=pcb.845383399295139&type=3&theater&ifg=1

26.Сучасна фізкультхвилинка для дітей.

27. Дихальна гімнастика Стрельникової О.Н

28 Розвиваючий мультик на тему "Посуд". Вивчення назв посуду.

29Ігри та вправи на розвиток пам'яті у дітей.

30. Вправи на  розвиток мовлення для дітей з мовленнєвими порушеннями.

31. Як зацікавити та мотивувати дитину виконувати артикуляцій ні вправи.

32.Вправи для роботи з дітками з інтелектуальними порушеннями.

33. Ігри з картинками : навчаємо, граємо, виховуємо.

34. Корекційні вправи для розвитку дихання.
35.Вплив розвитку дрібної моторики на формування мовлення у дітей.

36. Консультація для батьків на тему: "Коли дитині потрібен логопед?"
37 Як розвивати мовлення дитини: поради логопеда

38.  Логопедична гра  «Хто/що на лав(ц)і?»
(автоматизація звука [Л] у реченні, диференціація [Л-В] у реченні, вживання прийменника на)
Скажи так, чітко вимовляючи звуки: «На лаві ластівка, молоток,  ялинка та лимон».

39. До Вашої уваги, відео "Гімнастика для очей", працюємо
 не тільки над вправами для язичка, але і для очей.

40. Слухаємо та запам'ятовумо "Пісенька про абетку"

41.Артикуляційна гімнастика для язичка "Уроки кішки Соні".

42. Музична пальчикові гра. Розвиваємо дрібну моторику рук.https://www.youtube.com/watch?v=RxQG-O-qXas

43.Артикуляційна гімнастика для хлопчиків.
 Виконуємо вправи для язичка із задоволенням.

44 Опорні схеми для складання фраз. 
Розвиваємо зв'язне мовлення.






















45.  Розвиваємо фонематичне сприймання.
 Дмитрик і Тарасик збирають поштові марки,
Тарасик шукає марки зі звуком Т у назвах,
 а Дмитрик - з Д




46. Гра на розвиток уваги, мислення та мовлення.
 "Знайди бабусю Катрусю". 
47. Відео для розвитку пам'яті.

48.Завдання на диференціацію звуків "С-Ш". 

49. Поширюю дидактичну гру "Назви одним словом",
 розвиток мовлення, мислення, уваги. 



















50.Відео "Пальчикові ігри", для розвитку дрібної
 моторики рук. 
51. Логопедичні  ігри на звук "З", для розвитку мовлення, 
пам'яті та мислення.

52. " Логопедичні скоромовки та чистомовки!"
 Для розвитку пам'яті та чіткої вимови звуків.

53."Логопедична абетка для хлопчиків та дівчаток" 

54.Логопедична гра "Четвертий зайвий" гра на
 розвиток уваги та мислення.



















55.Матеріал "Вивчення назв пальчиків" 


56.Матеріал для розвитку зв'язного мовлення
 "Розкажи казку за опорними картинками".



















57. "Вправи та ігри на розвиток мислення"
 https://youtu.be/iGvtGWOAz_U

58.  " Автоматизація звука  Л-Ль" 
https://www.youtube.com/watch?v=bQ_ZEdynFLQ

59.Відео "Вивчення назв птахів" розвиток мовлення, мислення, уваги. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий