пятница, 28 февраля 2025 г.

Деякі моменти роботи фахівця ІРЦ (вчителя-логопеда) ПРО ІМІТАЦІЮ Активізацію мовлення завжди починаємо з імітації, тому що це природній шлях, яким дитина навчається говорити. Імітація – це місток між розумінням мовлення та його активним використанням. ЧОМУ ІМІТАЦІЯ ТАКА ВАЖЛИВА? • Попередній етап перед мовленням. Дитина спочатку вчиться копіювати рухи, міміку, звуки, а вже потім переходить до відтворення слів. • Формування комунікативної взаємодії. Коли дитина повторює за дорослим жести, міміку чи звуки, вона тренує вміння взаємодіяти та розуміти принципи спілкування. • Розвиток зорового та слухового сприймання. Імітація допомагає дитині навчитися сприймати мовлення, розрізняти звуки та реагувати на них. • Закріплення мовленнєво-рухових навичок. Від простих моторних рухів (махання рукою, плескання) дитина переходить до складніших – артикуляційних рухів, що формують звуки. ЯК ПРАЦЮЄ ЦЕЙ ПІДХІД?  Спочатку – наслідування рухів Плескання в долоні, махання рукою, постукування по столу – все це тренує здатність повторювати за дорослим.  Потім – звукова імітація Гра в «ехо»: ви кажете «Ба-ба», дитина намагається повторити.  Далі – поєднання рухів і звуків Наприклад, махаємо рукою та кажемо «Па-па», щоб дитина одночасно відтворювала рух і звук. Важливо, щоб роботу логопеда дома продовжували батьки, виконуючи рекомендовані вправи. Це дозволить закріпити у дитини необхідні вміння і навички, автоматизувати їх, що
підготовить маля до наступного кроку.

Комментариев нет:

Отправить комментарий