пятница, 28 февраля 2025 г.
Деякі моменти роботи фахівця ІРЦ (вчителя-логопеда)
ПРО ІМІТАЦІЮ
Активізацію мовлення завжди починаємо з імітації, тому що це природній шлях, яким дитина навчається говорити. Імітація – це місток між розумінням мовлення та його активним використанням.
ЧОМУ ІМІТАЦІЯ ТАКА ВАЖЛИВА?
• Попередній етап перед мовленням.
Дитина спочатку вчиться копіювати рухи, міміку, звуки, а вже потім переходить до відтворення слів.
• Формування комунікативної взаємодії.
Коли дитина повторює за дорослим жести, міміку чи звуки, вона тренує вміння взаємодіяти та розуміти принципи спілкування.
• Розвиток зорового та слухового сприймання.
Імітація допомагає дитині навчитися сприймати мовлення, розрізняти звуки та реагувати на них.
• Закріплення мовленнєво-рухових навичок.
Від простих моторних рухів (махання рукою, плескання) дитина переходить до складніших – артикуляційних рухів, що формують звуки.
ЯК ПРАЦЮЄ ЦЕЙ ПІДХІД?
Спочатку – наслідування рухів
Плескання в долоні, махання рукою, постукування по столу – все це тренує здатність повторювати за дорослим.
Потім – звукова імітація
Гра в «ехо»: ви кажете «Ба-ба», дитина намагається повторити.
Далі – поєднання рухів і звуків
Наприклад, махаємо рукою та кажемо «Па-па», щоб дитина одночасно відтворювала рух і звук.
Важливо, щоб роботу логопеда дома продовжували батьки, виконуючи рекомендовані вправи. Це дозволить закріпити у дитини необхідні вміння і навички, автоматизувати їх, що підготовить маля до наступного кроку.
Подписаться на:
Комментарии к сообщению (Atom)
Комментариев нет:
Отправить комментарий