воскресенье, 8 декабря 2019 г.

Сенсорні ігри



           
Кілька слів, про значення сенсорних ігор, які використовуються фахівцями ІРЦ в корекційно - розвивальній роботі з дітьми з особливими освітніми потребами.
Сенсорні ігри
Сенсорними ми умовно називаємо ігри, мета яких – дати дитині нові чуттєві відчуття. Відчуття можуть бути найрізноманітнішими:
зорові (наприклад, дитина бачить яскраві кольори, їхній перехід одне в одне, змішування);
слухові (дитина чує різноманітні звуки, від шелестіння опалих листів до звучання музичних інструментів, вчиться їх розрізняти);
тактильні (те, що дитина відчуває за допомогою доторкань, обмацування: це і різні по фактурі матеріали, від м'якого махрового рушника до прохолодної гладкої поверхні скла; і різні по величині і формі предмети – великий м'яч і крихітні бусинки, різні кульки і кубики; і зіткнення, обійми з іншою людиною);
рухові (відчуття від рухів тіла в просторі і ритму рухів – ходьба, біг, танці);
нюхові (дитина вдихає й вчиться розрізняти різноманітні запахи навколишнього світу – від аромату котлетки і маминих парфумів до запаху дерев'яного забору і сталевої поперечини);
смакові (дитина пробує й вчиться розрізняти на смак різні продукти харчування і страви).
Проведення спеціально організованих сенсорних ігор з дитиною з ООП дає нові прекрасні можливості для встановлення контакту з нею. У моменти одержання сенсорних відчуттів дитина зазнає насолоди, що виявляється у всьому вигляді, а також у ступені цілеспрямованості .
Звідси випливає мета  та завдання проведення спеціально організованих сенсорних ігор:
o         переживання приємних емоцій, що позитивно позначається на настрої і поведінці дитини;
o         виникнення емоційного контакту з дорослим, поява в житті дитини людини, що розуміє її, відкриває нові можливості для проведення корегуючої роботи і впливу на сам хід подальшого розвитку дитини;
o         одержання дитиною нової сенсорної інформації, що важливо для розширення її уявлень про навколишній світ;
o         внесення в гру нових соціальних змістів за допомогою введення сюжетів, що в цілому наближає дитини до світу людей, дає нові уявлення про соціальні взаємини;
o          розкриття індивідуальності;
o          активізація творчих здібностей та фантазії;
o          розвязання психологічних проблем;
o          позбавлення комплексів та страхів;
o          зняття внутрішнього напруження та отримання емоційного задоволення;
o          розвиток координації рухів, дрібної моторики, орієнтації в просторі;
o          формування навичок позитивної комунікації;
o          покращення памяті, уваги і просторової уяви.

Приклади  деяких сенсорних ігор
1. Ігри з фарбами



2.Ігри з пластичним матеріалом (пластоглина, пластилін, кінетичний пісок)


3. Ігри з крупами




4 Ігри з ґудзиками





Комментариев нет:

Отправить комментарий