Кілька
слів, про значення сенсорних ігор, які використовуються фахівцями ІРЦ в
корекційно - розвивальній роботі з дітьми з особливими освітніми потребами.
Сенсорні ігри
Сенсорними
ми умовно називаємо ігри, мета яких – дати дитині нові чуттєві відчуття. Відчуття
можуть бути найрізноманітнішими:
зорові
(наприклад, дитина бачить яскраві кольори, їхній перехід одне в одне,
змішування);
слухові
(дитина чує різноманітні звуки, від шелестіння опалих листів до звучання
музичних інструментів, вчиться їх розрізняти);
тактильні
(те, що дитина відчуває за допомогою доторкань, обмацування: це і різні по
фактурі матеріали, від м'якого махрового рушника до прохолодної гладкої
поверхні скла; і різні по величині і формі предмети – великий м'яч і крихітні
бусинки, різні кульки і кубики; і зіткнення, обійми з іншою людиною);
рухові
(відчуття від рухів тіла в просторі і ритму рухів – ходьба, біг, танці);
нюхові
(дитина вдихає й вчиться розрізняти різноманітні запахи навколишнього світу –
від аромату котлетки і маминих парфумів до запаху дерев'яного забору і сталевої
поперечини);
смакові
(дитина пробує й вчиться розрізняти на смак різні продукти харчування і
страви).
Проведення
спеціально організованих сенсорних ігор з дитиною з ООП дає нові
прекрасні можливості для встановлення контакту з нею. У моменти одержання
сенсорних відчуттів дитина зазнає насолоди, що виявляється у всьому вигляді, а
також у ступені цілеспрямованості .
Звідси
випливає мета та завдання проведення
спеціально організованих сенсорних ігор:
o
переживання приємних емоцій, що позитивно позначається на
настрої і поведінці дитини;
o
виникнення емоційного контакту з дорослим, поява в житті
дитини людини, що розуміє її, відкриває нові можливості для проведення корегуючої
роботи і впливу на сам хід подальшого розвитку дитини;
o
одержання дитиною нової сенсорної інформації, що важливо
для розширення її уявлень про навколишній світ;
o
внесення в гру нових соціальних змістів за допомогою
введення сюжетів, що в цілому наближає дитини до світу людей, дає нові уявлення
про соціальні взаємини;
o
розкриття
індивідуальності;
o
активізація творчих
здібностей та фантазії;
o
розв’язання психологічних проблем;
o
позбавлення
комплексів та страхів;
o
зняття внутрішнього
напруження та отримання емоційного задоволення;
o
розвиток координації
рухів, дрібної моторики, орієнтації в просторі;
o
формування навичок
позитивної комунікації;
o
покращення пам’яті, уваги і просторової уяви.
Приклади деяких сенсорних ігор
1. Ігри з фарбами
2.Ігри з пластичним
матеріалом (пластоглина, пластилін, кінетичний пісок)
3. Ігри з крупами
4 Ігри з ґудзиками
Комментариев нет:
Отправить комментарий