четверг, 5 декабря 2019 г.

ритміка


18 листопада 2019 року


Якщо чогось дуже хотіти, то мрія обов’язково здійсниться. Мені, як керівнику інклюзивно-ресурсного центру, завжди хотілось, щоб діти з особливими потребами мали змогу займатись ритмікою.  Поясню чому.
Головна мета занять з ритміки – корекція психомоторики дітей з ООП. Музика – лише засіб, що допомагає досягненню цієї мети.

До завдань ритмічного виховання належать корекційні, оздоровчі, освітні й виховні.

До корекційних і оздоровчих завдань відносимо виховання правильної постави, ходи, грації й рухів, профілактика плоскостопості, корекція порушень загальної та дрібної моторики, корекція недостатньої диференційованості й координованості рухів, розвиток моторних функцій і дихання.

Освітні завдання: формування рухових вмінь та навичок, просторових уявлень, розвиток координації рухів, спритності, сили, витривалості, розвиток відчуття ритму, здатність відчувати у музиці, рухах і мові ритмічну виразність; розвиток уміння сприймати музичні образи і вміти ритмічно, виразно рухатись щодо певного образу.

Виховні завдання: виховання особистих якостей, почуття колективізму, вміння дотримуватись правил у виконанні ігор і вправ, наполегливості у подоланні перешкод.

Специфічні засоби впливу на учнів, властиві ритміці, сприяють корекції порушених і розвитку збережених сторін психомоторики молодших школярів з ооп, виправленню недоліків загальної й мовної моторики, емоційно-вольової сфери, вихованню позитивних якостей особистості, естетичному вихованню, компенсації дефекту і пристосуванню у майбутньому до корисної трудової діяльності.

Ритміка впливає не лише на розвиток рухів, а й на особистість дитини. Вона сприяє розвитку уваги, умінню керувати своїми рухами, орієнтуватись у різних ситуаціях, виховує у дітей уміння узгоджувати свої дії з колективом, активізує і організовує особливих учнів. Рухи з музичним супроводом створюють благодатне підґрунтя для удосконалення таких психічних функцій, як мислення, мова, пам’ять, сприйняття.
Оскільки такого фахівця в ІРЦ не передбачено, залишалось мріяти та сподіватись на диво. І воно сталось.
Одного дня до центру зайшли дві жінки, одна з яких тримала за руку дівчинку.
Виявилось, що жінки - подруги і допомога фахівців ІРЦ потрібна доньці однієї з них. Поки ми визначались відносно документів, працювали з дитиною та її мамою, подружка терпляче очікувала поруч з директором, інколи задавала питання,  спостерігаючи за оточуючими. А згодом запропонувала власну волонтерську допомогу. Виявилось, що наша знайома хореограф, має гарний досвід роботи і дуже хоче  допомагати нашим дітям, а якщо їх мами виявлять бажання, то буде займатись із ними. Як волонтер. Від батьків потрібне лише бажання.
Перші заняття проводились в приміщенні інклюзивно-реурсного центру , залучивши лише трьох діточок з особливими потребами. Заняття проходили чудово, але поступово кількість учасників стала збільшуватись і заняття  прийшлось переносити в ЦДЮТ. Тепер наші діти  займаються ритмікою із нашою доброю, милою, щирою Надією Бортюк.
Колектив Інклюзивно-ресурсного центру Козятинської міської ради та батьки наших вихованців щиро дякують за участь і неоціненну  допомогу хореографу Надії Бортюк.



Комментариев нет:

Отправить комментарий