18 листопада 2019 року
Якщо чогось дуже
хотіти, то мрія обов’язково здійсниться. Мені, як керівнику
інклюзивно-ресурсного центру, завжди хотілось, щоб діти з особливими потребами
мали змогу займатись ритмікою. Поясню
чому.
Головна мета занять з ритміки – корекція психомоторики дітей з ООП.
Музика – лише засіб, що допомагає досягненню цієї мети.
До завдань ритмічного виховання належать корекційні, оздоровчі, освітні й виховні.
До корекційних і оздоровчих завдань відносимо виховання правильної постави, ходи, грації й рухів, профілактика плоскостопості, корекція порушень загальної та дрібної моторики, корекція недостатньої диференційованості й координованості рухів, розвиток моторних функцій і дихання.
Освітні завдання: формування рухових вмінь та навичок, просторових уявлень, розвиток координації рухів, спритності, сили, витривалості, розвиток відчуття ритму, здатність відчувати у музиці, рухах і мові ритмічну виразність; розвиток уміння сприймати музичні образи і вміти ритмічно, виразно рухатись щодо певного образу.
Виховні завдання: виховання особистих якостей, почуття колективізму, вміння дотримуватись правил у виконанні ігор і вправ, наполегливості у подоланні перешкод.
Специфічні засоби впливу на учнів, властиві ритміці, сприяють корекції порушених і розвитку збережених сторін психомоторики молодших школярів з ооп, виправленню недоліків загальної й мовної моторики, емоційно-вольової сфери, вихованню позитивних якостей особистості, естетичному вихованню, компенсації дефекту і пристосуванню у майбутньому до корисної трудової діяльності.
Ритміка впливає не лише на розвиток рухів, а й на особистість дитини. Вона сприяє розвитку уваги, умінню керувати своїми рухами, орієнтуватись у різних ситуаціях, виховує у дітей уміння узгоджувати свої дії з колективом, активізує і організовує особливих учнів. Рухи з музичним супроводом створюють благодатне підґрунтя для удосконалення таких психічних функцій, як мислення, мова, пам’ять, сприйняття.
До завдань ритмічного виховання належать корекційні, оздоровчі, освітні й виховні.
До корекційних і оздоровчих завдань відносимо виховання правильної постави, ходи, грації й рухів, профілактика плоскостопості, корекція порушень загальної та дрібної моторики, корекція недостатньої диференційованості й координованості рухів, розвиток моторних функцій і дихання.
Освітні завдання: формування рухових вмінь та навичок, просторових уявлень, розвиток координації рухів, спритності, сили, витривалості, розвиток відчуття ритму, здатність відчувати у музиці, рухах і мові ритмічну виразність; розвиток уміння сприймати музичні образи і вміти ритмічно, виразно рухатись щодо певного образу.
Виховні завдання: виховання особистих якостей, почуття колективізму, вміння дотримуватись правил у виконанні ігор і вправ, наполегливості у подоланні перешкод.
Специфічні засоби впливу на учнів, властиві ритміці, сприяють корекції порушених і розвитку збережених сторін психомоторики молодших школярів з ооп, виправленню недоліків загальної й мовної моторики, емоційно-вольової сфери, вихованню позитивних якостей особистості, естетичному вихованню, компенсації дефекту і пристосуванню у майбутньому до корисної трудової діяльності.
Ритміка впливає не лише на розвиток рухів, а й на особистість дитини. Вона сприяє розвитку уваги, умінню керувати своїми рухами, орієнтуватись у різних ситуаціях, виховує у дітей уміння узгоджувати свої дії з колективом, активізує і організовує особливих учнів. Рухи з музичним супроводом створюють благодатне підґрунтя для удосконалення таких психічних функцій, як мислення, мова, пам’ять, сприйняття.
Оскільки такого фахівця в ІРЦ не передбачено, залишалось мріяти та
сподіватись на диво. І воно сталось.
Одного дня до центру зайшли дві жінки, одна з яких тримала за руку
дівчинку.
Виявилось, що жінки - подруги і допомога фахівців
ІРЦ потрібна доньці однієї з них. Поки ми визначались відносно документів,
працювали з дитиною та її мамою, подружка терпляче очікувала поруч з
директором, інколи задавала питання,
спостерігаючи за оточуючими. А згодом запропонувала власну волонтерську
допомогу. Виявилось, що наша знайома хореограф, має гарний досвід роботи і дуже
хоче допомагати нашим дітям, а якщо їх
мами виявлять бажання, то буде займатись із ними. Як волонтер. Від батьків
потрібне лише бажання.
Перші заняття проводились в приміщенні
інклюзивно-реурсного центру , залучивши лише трьох діточок з особливими
потребами. Заняття проходили чудово, але поступово кількість учасників стала
збільшуватись і заняття прийшлось
переносити в ЦДЮТ. Тепер наші діти займаються ритмікою із нашою доброю, милою,
щирою Надією Бортюк.
Колектив Інклюзивно-ресурсного центру
Козятинської міської ради та батьки наших вихованців щиро дякують за участь і
неоціненну допомогу хореографу Надії
Бортюк.
Комментариев нет:
Отправить комментарий