понедельник, 15 мая 2023 г.

Як мотивувати дошкільника вчитися? ⠀
вік. Давати знання відповідно до віку. Дитину можна навчити механічно впізнавати букви навіть в 2 роки. Але чи знання це? Чи призведе це до осмисленого читання? НІ. Букви і цифри цілком можна вчити з 4-5 років, читати і рахувати - з 5-6. До школи все встигне. До 4 років загальний і логічний розвиток відповідно до віку. ⠀ мотивація. Є унікальні діти, правда, дуже мало, які читають з 4-х років і раніше (!) І їм це цікаво. Вони буквально ходять за мамою з книгою, а потім і самі беруть її в руки. Більшість же не дуже-то і хочуть спеціально щось вивчати. Тому що, якщо розібратися - не дуже веселий це процес. Більш того - складний, що вимагає координації багатьох систем. Навантаження на організм першокласника при читанні, наприклад, можна порівняти з польотом в космос. Тому тут важливо звернути увагу на бажання і інтерес дитини. І на її індивідуальні особливості. ⠀ регулярність. Якщо хочете чогось досягти повторюйте це регулярно і послідовно. Дробіть на невеликі кроки і рухайтеся вперед. Головне, щоб у вас в голові було розуміння, для чого це потрібно, бажання навчити, впевненість в своїх силах і силах дитини, наполегливість. гра. Дошкільнята навчаються тільки через гру і ігрові завдання. Зараз безліч барвистих посібників з наклейками, ігровими елементами. Тільки дивіться на зміст. Бажано, щоб була позначка відповідає ФГОС. І кольори не «вирви око». Є чудові розвиваючі ігри. цілі. Ставте завдання собі і дитині. У процесі їх вирішення будуть виникати нові. Наприклад, вивчили букви, перейшли до читання. Якщо бачите, що дитина не бере матеріал, відійдіть на крок назад. Спростіть завдання, але не сильно. Лайфхак з навчання дошкільнят: ⠀ гра і творчість Посадити за парту і вимагати, щоб безвідривно займалася. Корисна взаємодія з дитиною - це, по суті, і є розвиток. Спочатку потішки і хованки з малюками. Поступово з віком процес ускладнюється і додаються інші навички. Років з 5-6 починається підготовка до школи. Дитині дають спеціальні знання. Що важливо врахувати: завдання в рамках віку і індивідуальних особливостей. Якщо дитина повільна, значить їй потрібно більше часу. від простого до складного. Наприклад, років з 4-5 дивимося на цифри і букви, запам'ятовуємо. Потім обводимо, малюємо на піску, ліпимо - формуємо образ. І тільки потім - пишемо. Починаємо складати букви в склади і слова. Рахуємо, на вулиці - машини, сходинки. Гроші. Читаємо - вивіски, газети, цікаві книги. творчий підхід: не підійшов один варіант. Шукаємо інший спосіб. ⠀ Письмові завдання краще робити за столом. А от все інше в грі, по дорозі, на дивані. Головне, щоб було спокійно і цікаво, навіть весело. ⠀ дайте простий олівець замість ручки, щоб дошкільник міг виправити помилку. Адже помилки - це досвід, як без них) ⠀ ліпіть і малюйте, вирізуйте, грайте в настільні ігри, діліться знаннями про природу. Все це відмінно сприяє розвитку. ⠀ час 40 хвилин без перерви. Коли ви поспішаєте. 1-2 роки добре, якщо 10 хвилин буде щось робити. 3-роки - до 20 хвилин. Але з перервами. До 5-6 років діти зазвичай працюють до 30 хвилин, але зі зміною діяльності. Виділяйте спеціальний вільний час для занять. ⠀ регулярність один раз в тиждень. Від випадку до випадку. хочете домогтися результату, значить займаєтеся кожен день. Винятком стане тільки відпустка) Як виявилося, самим підступним пунктом в рамках занять з дітьми стала регулярність. А між тим - справа важлива. ⠀ Уявіть собі, що ви ходите в спортзал. І робите це через раз. Ну, походили 2 тижні, потім не встигли, потім не захотіли. Що станеться? По-перше, не буде тієї форми, яку хочете. А по-друге, ох, як будуть боліти м'язи, коли повернетеся до ладу. Пам'ятайте це відчуття, так ⠀ Те ж саме відбувається і з нерегулярним навчанням. Немає системи, навчання уривками. Які заняття - вихідні ж ?! Що відбувається в цьому випадку? Навик не формується. Кожен раз, коли ви заново починаєте будити спогади дитини про вивчене практично чути скрип в її мозку. В результаті час витрачається, а мети не досягти. Тому що «м'яз не накачати», якщо в аналогії зі спортом. З цього виростає злість і розчарування. А іноді і провина. Причому з обох сторін. Чи треба воно? Допомагає досягти мети? Відповідь очевидна - ні. Більш того, ми робимо дії, які призводять до непрошеного результату з очевидною регулярністю, тільки не помічаємо цього. Що робити? Поставити собі виразну мету: який навик хочете закріпити і для чого. Виділити щодня до півгодини часу для дитини (років з 5-ти). Домовитися, і працювати з нею, займатися. Це правило діє і для дорослого. Краще кожен день по малу. Чим раз в тиждень, зате по 2 години. У вихідні теж цілком можливо виділити півгодини для заняття. В інший час відпочиваємо. Так навчка формується швидше і чіткіше. ⠀ Спочатку також можна мотивувати і хвалити себе і дитину корисностями, цікавинками. Наприклад, наклейками. Поступово сформується звичка, необхідність, навчитеся отримувати радість. Необхідність у зовнішньому підживленні сама відпаде. Головне не забувайте хвалити і підтримувати себе і дитину за конкретні досягнення. ⠀ Бонусом, пропоную топ 5 розвиваючих ігор в дорогу для дітей та батьків: ⠀ «Так, ні - не говорити. Чорне, біле не називати ». Відмінно тренує логічне мислення і кмітливість. Ви з дитиною по черзі задаєте один одному питання, на які пряма відповідь: так / ні, чорне / біле. Вам потрібно відповісти так, щоб цих слів не говорити. Наприклад, якого кольору сніг? «Сірий, коли брудний». ⠀ «Знайди предмет». Розвиває увагу. По черзі з дитиною називаєте колір предмета в оточенні. Відповідаючий повинен назвати те, що загадав ведучий. Якщо предметів такого кольору навколо багато або відповідь не очевидна, грати ще цікавіше. ⠀ «Назви предмет». Ведучий повинен описати предмет так, щоб інший відгадав. Опорні питання: Як виглядає? Для чого використовується? Називати можна. Розвиває мову і мислення. Теж граємо по черзі з дитиною. Можна загадувати не тільки предмети, а й персонажів) ⠀ «Почни з літери». Цю гру знають багато. Назви слово на певну букву. Можна по категоріям. Тільки тварини, птахи, їжа, наприклад. Варіант: наступний називає слово на ту літеру, на яку закінчується попереднє. Ускладнення: придумати кілька слів на обрану літеру, щоб скласти речення. ⠀ «Вигадай казку». По черзі з дитиною складаєте невелику історію / казку. По одному реченню. Щоб в результаті вийшов логічно вибудувана і завершена розповідь, з позитивним закінченням. Розвиває мову і мислення. Акатова Олена Джерело: https://www.facebook.com/groups/235364315126205/posts/625162256146407

Комментариев нет:

Отправить комментарий